single

Dlaczego nie odbieramy nieznanych połączeń?

Coraz więcej osób decyduje się na nieodbieranie telefonów z nieznanych numerów, a połączenia z numerów zastrzeżonych są odrazu odrzucane. Dlaczego się tak dzieje? Co powoduje w nas strach przed nieznanymi numerami? W tym artykule poszukamy odpowiedzi na te pytania. 

Kto może kryć się za tymi numerami? 

Nie wiemy kto może kryć się za nieznanym numerem, ale mając nieciekawe doświadczenia z przeszłości odrazu zakładamy, że nie może to być nic dobrego. Najczęściej dzwonią do nas ankieterzy lub sprzedawcy, których ciężko jest "spławić". Nie rozumieją oni słowa nie, dlatego lepiej nie narażać się na rozmowę z nimi. Jeśli chodzi o ankieterów, sprawa wygląda tak samo. Nikt nie ma czasu na wypełnianie ankiet telefonicznych. Jeśli jakiś numer dzwoni do nas kilka razy możemy w łatwy sposób sprawdzić kto to był. 

Jak sprawdzić kto do nas dzwonił? 

Wystarczy wyszukać w Internecie baz numerów telefonów. Serwisy tego typu działają na zasadzie forum. Użytkownicy dodają tam numery telefonów, które w jakiś sposób ich zdenerwowały lub naraził na niebezpieczeństwo. Wystarczy wpisać dany numer telefonu i wyskoczą nam opinie użytkowników na temat danego numeru. Minusem takich serwisów jest to, że często informacje są sprzeczne. Użytkownicy mogą na przykład pomylić ten numer z jakimś inny. Jednak sam fakt, że taki numer tam się znalazł może oznaczać, że coś jest nie w porządku i nie ma po co obierać takiego telefonu. A najlepiej go zablokować. 

Jak poradzić sobie z niechcianymi połączeniami? 

Jeśli nie chcesz żeby dany numer do Ciebie dzwonił możesz dodać go do zablokowanych numerów na twoim telefonie. Każdy smartfon ma taką opcję. Dla Ciebie oznacza to spokój - nie będziesz widział więcej połączeń z tego numeru. Dla osoby dzwoniącej będzie oznaczało to, że nie będzie mogła się do Ciebie dodzwonić, po prostu za każdym razem włączy się poczta głosowa. Drugim rozwiązaniem jest odebranie jednak takiego połączenia i poproszenie danej osoby o to, aby przestała dzwonić. Pamiętaj także aby następnym razem podczas podpisywania jakieś umowy w banku, czy z operatorem nie zaznaczać zgód marketingowych.